Omdat vrede niet vanzelfsprekend is... - Reisverslag uit Cibitoke, Burundi van Sanne Boer - WaarBenJij.nu Omdat vrede niet vanzelfsprekend is... - Reisverslag uit Cibitoke, Burundi van Sanne Boer - WaarBenJij.nu

Omdat vrede niet vanzelfsprekend is...

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Augustus 2014 | Burundi, Cibitoke

Nog een aantal nachtjes slapen voor ik het prachtige Rhenen achter me laat en voor ZOA naar Burundi vlieg. Een zeer dichtbevolkt klein land (¾ van Nederland) met ongeveer 11 miljoen inwoners. De verwachting is dat die bevolking de komende 25 jaar zal verdubbelen. Hierdoor loopt de druk op de beschikbare landbouwgrond op en worden serieuze problemen veroorzaakt voor de 90% van de bevolking die afhankelijk is van agrarische activiteiten. Niet alleen levert de beschikbare grond niet altijd genoeg op, maar ook de vele conflicten over land zorgen voor conflicten onder de bevolking. Bovendien is het voor mensen zonder land een groot probleem om toch voldoende inkomsten te hebben om in hun behoeften te voorzien.

ZOA wil in Burundi werken aan betere voedselzekerheid en veiligheid , of in andere woorden: ZOA Burundi hoopt door hun programma bij te kunnen dragen aan het behalen van hogere landbouwopbrengsten en te kunnen werken aan een vreedzame samenleving. Meer informatie hierover is ook te vinden op www.zoa.nl/burundi-0. Binnen ZOA Burundi zal ik aan de slag gaan in de provincie Cibitoke, in het noordwesten van Burundi, vlak bij de grens met Congo en Rwanda. Bij de foto's heb ik een kaart van Burundi ge-upload zodat jullie een idee krijgen van de locatie.

Via deze blog zal ik proberen jullie af en toe op de hoogte te houden van mijn reilen en zeilen in Burundi. Heb je vragen, opmerkingen of is er iets anders dat je mij graag wilt laten weten: laat een reactie achter of stuur een e-mail! Ik kijk uit naar jullie berichtjes.



  • 15 Augustus 2014 - 23:39

    Marieke:

    We gaan je missen maar heel veel succes en plezier! Ik vind het super dapper! Xxxx

  • 16 Augustus 2014 - 03:55

    Jolien:

    Leuk dat je een blog gaat bijhouden, Sanne! Ik ben benieuwd naar je ervaringen daar. Succes nog met de voorbereidingen! Groetjes uit Canada

  • 16 Augustus 2014 - 07:19

    Angela :

    Ik kijk uit naar al je verhalen :) leuk dat je ons zo op de hoogte wilt houden! Ik ga je missen xx

  • 16 Augustus 2014 - 07:41

    Jantsje:

    Een goede reis gewenst en een plezierige tijd in dat verre land! Ik ben benieuwd naar je belevenissen.

  • 16 Augustus 2014 - 07:50

    Teuntje:

    Wat gaaf om te lezen. Ik werk momenteel in Zuid Soedan en zit nu aan tafel met een lokale collega die waarschijnlijk een van jouw toekomstige collega's kent in Burundi. De wereld is klein. Geniet ervan en succes!

  • 16 Augustus 2014 - 11:35

    Nicolien:

    Fijn dat je een blog bij gaat houden!! Ben heel erg benieuwd hoe je het gaat hebben! Ik hoop dat je een mooie bijzondere tijd voor de boeg hebt! Succes met de laatste voorbereidingen!
    x

  • 17 Augustus 2014 - 16:58

    Huib Molenaar:

    Dag Sanne
    Leuk om iets van je te horen. Heel ondernemend om naar deze regio te gaan.
    Veel succes en een gezonde terugkeer gewenst!!
    groeten, Huib

  • 20 Augustus 2014 - 12:47

    Nienke:

    Hoi Sanne! Echt zoooo leuk dat je gaat :D! Ik wens je heel veel succes!

  • 24 Augustus 2014 - 16:15

    Daisy:

    Hee Sanne, heel veel plezier en succes en we gaan je missen maar blijven je uiteraard volgen!! Xx

  • 31 Augustus 2014 - 21:32

    Gijs En Nelie Van Wijk:

    Wij wensen je een hele goede en fijne tijd toe en dat je daar goed werk mag doen, heel veel succes met het werk daar, we blijven je volgen om op de hoogte te blijven, Gr. Gijs en Nelie ( Ontmoetingskerk )

  • 04 September 2014 - 18:39

    Rob & Reinolda De Bruin:

    Ben je nog aan't vliegen???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burundi, Cibitoke

Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 671
Totaal aantal bezoekers 85749

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 Juli 2015

Burundi

10 Mei 2012 - 06 Augustus 2012

Rwanda 2.0

16 Oktober 2010 - 16 Januari 2011

Op stage

Landen bezocht: