‘Afscheid nemen bestaat niet…’ - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Sanne Boer - WaarBenJij.nu ‘Afscheid nemen bestaat niet…’ - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Sanne Boer - WaarBenJij.nu

‘Afscheid nemen bestaat niet…’

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Augustus 2012 | Rwanda, Butare

Echter, mijn ervaring is anders. Na 3 maanden vol nieuwe indrukken, eindeloze gesprekken en nieuwe vrienden zit mijn tijd er in Rwanda weer op. Over twee weken zit ik weer in de schoolbanken, loop ik weer rond in Wageningen en zal mijn bananen- en ananasconsumptie zijn gereduceerd. Maar wat ik het meest zal gaan missen, dat zijn opnieuw de mensen die ik heb leren kennen. Een goede reden om dus nog een keertje terug te komen in de toekomst. Tot die tijd hebben we de moderne technologie mee en is e-mail ideaal. In die zin zit er ook een grote waarheid in het vervolg van het lied van Guus Meeuwis ‘…Ik ga wel weg, maar verlaat je niet’

Maar natuurlijk vind ik het ook heel leuk om binnenkort iedereen in Nederland weer te zien, want af en toe heb ik heb ik de Nederlandse gezelligheid wel een beetje gemist hoor! Daarom wil ik jullie vanuit het zonnige Rwanda heel graag bedanken voor al jullie berichtjes en mailtjes de afgelopen tijd, ik vind het altijd leuk om wat te horen vanuit Nederland.

Een laatste aanwijzing die ik kreeg over de situatie in Nederland voordat ik Rwanda echt verliet was de wisselkoers. Was de wisselkoers in mei nog 790 FRw, nu is deze slechts 730. Extreem laag voor de Rwandese wisselkoerskenners. Zelfs de verkoopprijs is gedaald tot 770 FRw ipv 800 FRw!

Tot slot wil ik nog graag met jullie delen dat ondanks mijn werk, ondanks al de kopjes koffie die ik heb gekregen en ondanks de ruime hoeveelheid suiker die daarmee gepaard gaat… Ik heb nog steeds een grote voorkeur voor thee. Maar dan wel op de Rwandese manier: met melk en suiker: veel suiker. Op z’n minst 3 lepels.

Nog een fijne zomer gewenst en tot ziens in Nederland!

Groetjes,
Sanne

  • 07 Augustus 2012 - 10:56

    Nicolien:

    Kom maar snel eens een keer thee met melk en (veel) suiker drinken dan:)
    Sterkte met het afscheid nemen! Altijd moeilijk! Maar voor ons toch wel weer fijn om je hier te hebben:)
    Geniet nog even!! En succes met de snelle omschakeling met Nederland/nederlands weer/eten/school etc

    xnic

    ps. dat liedje is van Marco Borsato, toch?

  • 07 Augustus 2012 - 16:33

    Omaboijl:

    HalloSanne
    Welkom thuis
    groet oma boijl

  • 07 Augustus 2012 - 17:35

    Marieke:

    Ik ben benieuwd naar je live verslagen. Met een kopje thee erbij: met melk en veel suiker (voor jou dan).

  • 07 Augustus 2012 - 18:56

    Gerda:

    Ha Sanne,

    Welkom thuis! Je bent ook hier van harte welkom voor een kopje thee met veel suiker en melk:)
    Ik ben erg benieuwd naar je verhalen!

    En tsja, als echte wisselkoerskenner, dat is een lage koers zeg:)
    Waar waren de tijden van 820?:)


    Groetjes,
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Butare

Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 816
Totaal aantal bezoekers 86017

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 Juli 2015

Burundi

10 Mei 2012 - 06 Augustus 2012

Rwanda 2.0

16 Oktober 2010 - 16 Januari 2011

Op stage

Landen bezocht: