bananensoep - Reisverslag uit Kanyanza, Rwanda van Sanne Boer - WaarBenJij.nu bananensoep - Reisverslag uit Kanyanza, Rwanda van Sanne Boer - WaarBenJij.nu

bananensoep

Door: deboersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Oktober 2010 | Rwanda, Kanyanza

hoi allemaal,

even een kort berichtje om te laten weten dat het hier goed gaat. Ik ben gister in Kanyanza aangekomen. Erg bijzonder allemaal met mensen die vrijwel nog nooit een blanke hebben gezien. Het is nog even wennen aan het afrikaans franse accent, maar ook dat gaat langzaam beter. Gelukkig kunnen ze hier wel koken, de bananensoep van vanochtend smaakte goed. Ik zal nog wel flink wat kilo´s bananen gaan eten, want waar ik ook kijk, het zijn rijst, bananen en maracujavelden. Vooral dat laatste vind ik wel erg lekker. had ik nog nooit gehad, maar het smaakte goed.

Verder was de conclusie dat ik hier geen bier hoefde, ah natuurlijk, je bent protestant, haha, moeilijk om dan nog uit te leggen dat ik er gewoon niet van hou! De priesters zijn erg aardig en tot mijn grote verbazing werkt de electriciteit (via het net) hier al, dat was niet gepland en het is ook pas geinstalleerd sinds zaterdag, maar dat is toch wel erg lekker!

Straks ga ik beginnen met mijn stage, eerst een dagje meelopen met de sociaal werkster in de regio. Gister heb ik haar ontmoet, ik denk dat het wel goedkomt.

Owja, Jan'yme, ik ben begonnen met mijn cursus kinyarwanda, en ik ben toch erg blij dat ik dingen kan zeggen als amata, umuhungu, inka, inzu, umusaza etc. haha,

over drie maanden praat ik het vloeiend. haha.

liefs,
sanne


  • 19 Oktober 2010 - 09:34

    Lucie:

    Klinkt erg gaaf Sanne! Veel plezier nog daar, we zullen aan je denken, vooral met de feestdagen ;)

  • 19 Oktober 2010 - 09:41

    Janneke:

    Heey! Klinkt goed allemaal! Heel veel succes, met het frans, het eten en natuurlijk je stage! Groetjes!!

  • 19 Oktober 2010 - 10:46

    Jantsje Fleer:

    Hoi Sanne,
    ik ben een moeilijke eter, maar bananensoep lijkt mij ook wel lekker!
    Een leuke stage en een goed verblijf gewenst!

  • 19 Oktober 2010 - 12:49

    Jan-Yme:

    Bananensoep bij ontbijt....dat zou ik toch eens moeten proberen.. ooh over bananen; afhankelijk van de rijpheid van de bananen heb ik een nuttige zin voor je: waar is de wc: Umasarani iri he?

    Veel succes met je stage, Mugire amahoro

  • 19 Oktober 2010 - 14:28

    Guest:

    veel plezier

  • 21 Oktober 2010 - 07:08

    Joost:

    bananen als ontbijt. Klinkt wel als een dieet voor apen, maarja die zijn er daar natuurlijk ook heel veel.
    Succes nog bij je stage en verdere verblijf.

  • 21 Oktober 2010 - 15:01

    Sanne:

    Hallo Sanne,

    Een tijdje geleden had je een berichtje op mijn website geplaatst. Ik herken je nu inderdaad van de Zwarte Pieten actie en ik denk dat je ook met de Oudjaarsduik hebt mee gedaan? Hoe bevalt het in Rwanda? Leuk om te lezen over je belevenissen. Misschien vind je het wel leuk om elkaar te ontmoeten. Dat zou ik in ieder geval erg leuk vinden. Mijn e-mail adres is gerdaverhoef@hotmail.com als je het leuk vindt om in contact te komen.

    Succes met je stage en geniet ervan!

    Groetjes,
    Gerda Verhoef

  • 21 Oktober 2010 - 15:36

    Oma Boijl:

    hoe smaakt debananensoep
    wel goed denk ik.Het weer is hier pet het regendhierJe zult weleensiets eten watje hier nooit krijgt . dat weet ik welzeker nu Sanne hou je goed een dikke kus van oma via computer

  • 21 Oktober 2010 - 21:11

    Jeroen:

    Hoe kan dat nu? Niet van bier houden. Misschien bananenbier dan? Veel succes met stage!

  • 26 Oktober 2010 - 11:50

    Jan-Yme:

    Heeee, sanne, vanwaar die radiostilte? is de bananensoep misschien toch minder goed gevallen dan aanvankelijk de situatie was? Vermaak je je daar nog een beetje en wil de stage een beetje lukken? Groetjes
    Jan-Yme

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 85883

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 Juli 2015

Burundi

10 Mei 2012 - 06 Augustus 2012

Rwanda 2.0

16 Oktober 2010 - 16 Januari 2011

Op stage

Landen bezocht: