Op stage - Reisverslagen van Sanne de Boer - WaarBenJij.nu Op stage - Reisverslagen van Sanne de Boer - WaarBenJij.nu

Op stage

Op 16 oktober vertrek ik voor 3 mnd naar Rwanda. De bedoeling is dat ik in Kiyumba, één van de secteurs van het (voormalig) district Ndiza, me bezig ga houden met microfinanciering van activiteiten waarmee vrouwengroepen geld kunnen verdienen. Hierdoor kunnen deze vrouwengroepen minder afhankelijk van de inkomsten uit de agrarische sector worden. Op het moment van schrijven ben ik vooral bezig met het zoeken van literatuur over dit onderwerp en probeer ik inzicht te krijgen in manieren waarop microfinancieringsorganisaties nu al bezig zijn rurale gebieden te bereiken. In Rwanda zelf zal ik organisaties interviewen over de problemen die zij ondervinden bij het benaderen van vrouwen in rurale gebieden. Ook de vrouwen wil ik graag interviewen om te kijken wat voor problemen zij ervaren als ze in aanmerking willen komen voor microfinanciering. Samen met deze vrouwen wil ik dan brainstormen op mogelijke oplossingen hiervoor. Deze oplossingen zal ik daarna samen met de vrouwen uit proberen te werken voor zover mogelijk op een korte termijn. Zelf hoop ik vooral bij te kunnen dragen door de kennis die de mogelijkheid biedt Ndiza in een groter geheel te zien.

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2011

afscheid

07 Januari 2011

Op Safari

29 December 2010

Kerstfeest 2010

17 December 2010

Ode aan de doperwt

07 December 2010

pannenkoeken eten!
Sanne

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 85765

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 30 Juli 2015

Burundi

10 Mei 2012 - 06 Augustus 2012

Rwanda 2.0

16 Oktober 2010 - 16 Januari 2011

Op stage

Landen bezocht: